Ellok Dm3 976-977-978 Statens Järnvägar
|
|
Artikelnummer: | 37755 | Längd över buffert: | 407 mm | Vikt: | 975 g | Drivning: | | Dekoder: | mFX 21-polig MTC | | F0 Frontstrålkastare F1 Tredje frontstrålkastaren F2 Trafikljud F3 Signalhorn F4 ABV F5 Maskinrumsbelysning F6 Förarhyttsbelysning 1 F7 Rangersignal F8 Förarhyttsbelysning 2 F9 Markeringsljus Ljusväxling, framåt nedtill 2 x dimmade ljus, bakåt 1 x rött F10 Bromsgnissel F11 Påkoppling F12 Fläktar F13 Tryckluft F14 Pantograf F15 Radiosamtal | Koppel: | Koppelkuliss med NEM-ficka, Standard kortkoppel | Tidsperiod: | III 1960 | Tillbehör: | Medföljer två gula framändskärmar och ett certifikat | KATEGORI | H0ELLOK |
|
Lufttankar & elledningar mm på Märklin Dm3 900 serie
Då har 004 av 550 hittat hem
Har nu kört modellen under helgen och förutom den nämnda svaga belysningen och ljudfelet vid start av maskineri så finns det väl inte mycket att tillägga. Ja förutom att modellen borde ha haft de längre lufttankarna liksom norska
El12 för att stämma med leveransutförande från 60-tal enligt
bilden.
Man får också känslan av att liksom Roco har Märklin även problem med att vända lufttanks fästen i rätt riktning. På mellandelen ”Dm3 977” så borde tankarna vart vända åt andra hållet.
SLUTOMDÖME 22 AV 30 MÖJLIGA.
|
|
Detaljer: |  | Målning: |  | Funktioner: |  | Dragkraft: |  | Tekniken: |  | Kvalitén: |  | SLUTSUMMERING: | Måste säga att man blir bedrövad över hur lite man lägger manken till på att få detaljer rätt... Hela ånsynen av tak detaljerna som påminner om tvättlinor och sedan felaktiga storlek på lufttankar som också blivit felvända. EN KATASTROF OCH ÄNDÅ MED SVENSK INBLANDNING MEN ÄNDÅ SÅ FEL Även belysningen är bedrövlig och koppelkuliser som lossnar efter en tids körning. |
|