Medlemskap förutsätter att man bidrar med inlägg. Konton utan aktivitet som skapats före innevarande år raderas numera vid den årliga rensningen den 31 januari.
Forumet har drivits ideellt av mig sedan 2008, men om du vill kan du gärna skicka en mindre, symbolisk donation som bidrag till driftkostnaderna.
Det första inlägget i forumet handlade om mitt ombyggnadsprojekt av Heljan X2 AC den 31 dec 2008, 15:19, och sedan dess har det fortsatt rulla på.
TÄNKA PÅ!
Reglering av inlägg kommer endast att göras i absoluta undantagsfall, för att bevara ett öppet och högt i tak i diskussioner som rör forumets ämnesområden.
Det innebär att jag som administratör inte kommer att radera eller redigera inlägg på det sätt som ofta sker i andra forum, såsom stinsen.se eller svensktmjforum.se.
Forumet är oberoende av handlare, tillverkare och tidningar, vilket ger utrymme att framföra synpunkter på deras tjänster och produkter. Samtidigt välkomnas dessa aktörer att bemöta kritik och delta i diskussionerna om de önskar ge sin syn på saken.
Vid extrema inlägg flyttas dessa till gruppen "Urspårat" (ej publik), där endast de berörda parterna kan fortsätta diskussionen.
För att bevara en civiliserad och respektfull diskussion ska personangrepp undvikas, liksom publicering av privata uppgifter såsom adresser och telefonnummer.