Ellok 193 922-2 Railpool Skandinaviska Jernbanor
|
|
Artikelnummer: | 36192 | Längd över buffert: | 218 mm | Vikt: | g | Drivning: | Svänghjul med drivning på fyra axlar | Dekoder: | mfx 21pin | | F0 Frontstrålkastare o Slutljus rött F1 Buffert mot buffert F2 Trafikljud F3 Signalhorn lågt F4 ABV från F5 Bromsgnissel från F6 Frontstrålkastare Förarhytt 2 släckta 3 F7 Signalhorn högt F8 Frontstrålkastare Förarhytt 1 släckta 3 F9 Påkoppling F10 Avkoppling F11 Fläktar F12 Konduktörvissla F13 Kompressor F14 Tryckluftsutsläpp F15 Rangersignal | Koppel: | Koppelarm med NEM-ficka, Standard kortkoppel | Tidsperiod: | VI 2013-2016 | Tillbehör: | Allt monterat från fabrik | KATEGORI | H0ELLOK |
|
Fick möjligheten att titta närmare på polarens nyförvärv

Men har själv också införskaffat mig ett ex
Ja Märklin blev först med ett svenskt Vectron lok men känslan tenderar den bli lite tråkig som lågprisserien Traxx. Önskvärt hade vart lite mer detaljer som bl.a. riktig kuliskoppel och handräcken mm. Säker besparing av detaljer för att få en lönsam framtid.....
Märklin har moderniserat sitt emballage med en snygg utdragbar lösning för div medföljande dokument
Intressant å se att man använder sig av nya mSD3 dekoder med högtalare lika den ur konverteringssatser.
För den som har CS2 kan passa på att uppgradera firmware till 3.0.1.8.
Loket känns ovanligt lätt om man jämför med Traxx modellen.
SLUTOMDÖME 24 AV 30 MÖJLIGA.
|
|
Detaljer: |  | Målning: |  | Funktioner: |  | Dragkraft: |  | Tekniken: |  | Kvalitén: |  | SLUTSUMMERING: | Ja ett standard Märklin lok som tenderer till att bli som ett HOBBY utförande. Betyget dras ned när modellen bl a inte har kuliskoppel och gjutna handräcken samt begränsade ljusfunktioner... |
|