Jag kan tycka det är riktigt bedrövlig när man lägger ned så mycket på detaljer att man inte fattar vad som behövs i utrymme för ett riktigt ac-hjul
Så när detaljerna är så bra kanske man skall styra tillbaka och fundera på det tekniska funktioner för hjul o koppel längden.
Ett hybrid hjul kan man använda som t.ex. när Märklin gör ett kombinerat TRAXX boggi lok med Trix. Då är boggin styv och hjulet på axeln som går över krysset i växeln inte ramlar ned
Tänk vilka små tillägg i CAD som skulle ha behövts för att man inte skulle behöva lägga sin tid
Liksom på Hbis har man inte tagit till utrymme för hjulflänsen och man borde gjort axlarna mer rörliga när den skär i kurvorna.
På sandvagnarna fungerar hjulen men här måste man fixa med längden på koppeln.
Som sagt nu börjar jag komma ikapp med körning av dagens modeller på kombinerad C och K-räls anläggning. Här får man nu lite mer kvälls pyssel och blir därför tveksam av fler vagnar om man inte kan fixa så basala saker vid framtagande.
VAGNAR SKALL INTE HOPPA I VÄXLARNA OCH MED LJUDET AV KASTANJETTER!
Dekas vagnar med riktiga ac-hjul? [KLAR]
Dekas vagnar med riktiga ac-hjul? [KLAR]
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
-
- Inlägg: 7
- Blev medlem: fre 22 mar 2024, 18:34
Re: Dekas vagnar med riktiga ac-hjul? [KLAR]
Var får jag tag på utbyteshjul för 3R till Dekas vagnar?
Re: Dekas vagnar med riktiga ac-hjul? [KLAR]
Detsamma som sitter på HNOLL vagnar...
Jag kör delvis med K-räls och det blir verkligen skillnad igenom växlarna och synd att man inte klarar ta hänsyn till så enkla grejer...
Men att börjar laja med fjädrade buffertar teknik som hamnar fel i avstånd med koppelfickan är vist ett behov
Jag kör delvis med K-räls och det blir verkligen skillnad igenom växlarna och synd att man inte klarar ta hänsyn till så enkla grejer...
Men att börjar laja med fjädrade buffertar teknik som hamnar fel i avstånd med koppelfickan är vist ett behov
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls