Corona tider, det kommer bli bra, det måste!

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Corona tider, det kommer bli bra, det måste!

Inlägg av jonas_sth »

Hur tror ni situationen kommer att bli framåt?

Själv har jag engagerat mig mer i mitt jobbet och man får sig en tankeställare.

YouTube Video

När det gäller MJ hobbyn så har det blivit mera av att tänka om vad som är viktigt och det kommer nog tyvärr påverka behovet av nya prylar.

Man ser redan en desperation med rea från bl. a större kedjor i daglighandeln så det lär nog också tyvärr dyka upp från MJ handlare.

Man skall inte bli pessimistisk men skjuter arbetslösheten i taket så avstannar efterfrågan efter överflöd av MJ prylar.

Roco har redan ett pressat läge sedan tidigare med bl a omorganisationer så frågan är om det nu faller i dessa tider.

Det har kommit nya stjärnor på himlen medans bl a Jeco och NMJ dalar med nyheter för svenska marknaden.

Risken är nog snart att marginalen gör att tillverkarna själva måste börja sälja direkt över disk till lägre priser och slippa mellanhänder och få en jämnare produktion.

Indikationen har redan visat att marginalen inte ger möjlighet till rabatter hos handlarna och därför tar man inte in visa märken som hyllvärmare.

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.1.0 (2) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls

Användarvisningsbild
Sweden

Re: Corona tider, det kommer bli bättre, det måste!

Inlägg av Sweden »

Sweden - En realist

Precis som jag varken är höger eller vänster politiskt så är jag varken optimist eller pessimist utan jag är
en realist som en vis man kallade mig när någon "person" som led av paranormal schizofreni och ett gravt
verklighetsförnekande kallade för mig pessimist bara för att "jag" pratade om den ruggigt underskattade
fysiska verkligheten.

Personligen så har jag, och många människor med mig runt om i denna värld, väntat på att ett "event" ska
inträffa och nej jag är varken religiös eller ateist. I det jag skriver så har jag gett ledtrådar om detta lite
då och då och nu så sitter vi alla i smeten "vad än" det är som pågår. Majoriteten lär skrika och gapa om
matlagning och ugnsfolie men då får de göra det och omvärdera sin verklighetsuppfattning.

Ja man ser handeln rea friskt och alla vill ha en del av kakan och få åka med "Corona-vagnen" till varje pris
och allt handlar om papper och metall som pengar "faktiskt är" och som dessutom är en social konstruktion
och nej jag är inte kommunist. När jag kollat upp branschen för modellhobby så går de på sparlåga och det
krisar för alla företag utom för två skandinaviska tillverkare märkligt nog.

Modellhobby den kommer att bli en rikemanshobby vilken den på sätt och viss redan är. Vi kan ta mitt X som
har en son som ett exempel. Jag visade honom en del av min samling av svenska modelltåg i skala 1:87/H0
för ett antal år sedan när jag och hans morsa var i lag. Hon skulle "aldrig någonsin" ha råd att ge han mer än
kanske ett simpelt startset och that's it. Det var enklare och billigare för henne att ge han en Xbox.

Jag personligen ser varken någon frälsning och Messias inom svensk MJ-hobby för samma regler som gäller
för de redan etablerade tillverkarna "gäller även för dessa" även om de och folket inte förstår och begriper
spelets regler som globalisten Georges Soros uttrycker sig om livet på jorden. Kunskap är makt och det vet
den styrande eliten i världen om och nej det är fortfarande inte matlagning och ugnsfolie.

Morgondagens värld kommer att bli radikalt annorlunda vare sig folk vill det eller inte. Det handlar inte bara
om vad Corona är eller inte är. Det handlar om allting annat också hur än mycket folk försöker att förtränga
och förneka detta. Nya stjärnor eller inte så kostar de nya modellerna mer pengar än någonsin och allt detta
stödjer och bevisar enbart mitt påstående om rikemanshobby. För ingen kan väl möjligtvis ha glömt bort att
det var en rikemanshobby långt tillbaka i tiden innan någon av oss var födda? Förhoppningsvis inte.

MJ-hobbyn kommer säkert att finnas kvar och nya modeller kommer att tas fram, för de som har råd alltså,
och det påstås att det är lika för alla och att det är rättvist i "demokraturen Svälje". Med klassiker från MJ
Hall of shame som "Det är bara att öppna lädret och köpa Brimalm om man nu vill ha kvalitet", "Det är inte
meningen att alla ska ha en Roco Dm3" och "I jämförelse med Utöya" så stödjer och bevisar det också mitt
påstående om en rikemanshobby. Och det kommer "aldrig" att skapa en tillväxt bland fotfolket. Aldrig.

Hur "jag" hade råd med svenska modelltåg fram tills 2012? Alla ska inte tro att de vet speciellt mycket om
"Sweden" men jag kan säga så här. Jag kunde hantera papperslapparna och metallbitarna tills att samhället
ryckte undan mattan från under fötterna på mig. Ni vet den där "demokraturen" där det är rättvist och lika
för alla fast det aldrig någonsin har varit det för det är enbart en illusion och fantasi. Som det är så har jag
levt som ett djur sedan 2010 när jag utsattes för ett avrättningsförsök. Vad det gäller "Corona-vagnen" så
lever jag ett normalt liv i den normala masspsykosen, galenskapen och paranoian som "alltid" har existerat
i vår värld. Jag studerar och jag iakttar vad som pågår. Människans psyke och den korruption som faktiskt
alltid har funnits i maktens korridorer är mina två absolut största intressen.

Radikalt och kontroversiellt jag vet men jag är "inte" satt på jorden med silkesväntar för att jollra med vad
jag kallar "opudrade och lättkränkta små rumpor" som inte vill höra hur den "ruggigt underskattade fysiska
verkligheten" faktiskt är. Observera att detta som jag nu har skrivit inte är riktat mot någon enskild individ
utan vad "jag" har att säga till "alla" oavsett om nu folk skriker och gapar om matlagning och ugnsfolie eller
what not om fan och hans ökända moster. :mrgreen:

Lasse alias Sweden.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Användarvisningsbild
Sweden

Re: Corona tider, det kommer bli bra, det måste!

Inlägg av Sweden »

Det är "aldrig" populärt

Att prata om den ruggigt underskattade fysiska verkligheten för ofelbart och som på beställning så blir då
någon lättkränkt f*n triggad och kränkt bara för att man "andas". Men då Jonas startade denna tråd så ska
jag berätta om vad jag och en del andra har sett, hört och upplevt i just den ruggigt underskattade fysiska
verkligheten angående pågående Corona-kris.

Sundsvall är Corona-fritt

Jag är varken rädd eller uppskrämd av pågående Corona-kris av flertalet goda skäl. För det första så finns
det goda skäl att ifrågasätta den "officiella" versionen om man nu kan tänka självständigt och kritiskt och
om man nu inte kan det så ska man sluta att läsa "här". För de som fortsätter att läsa så säger jag så här
och det är "att den som söker hon/han finner" och att "folk ser inte skogen på grund av alla träden". Jag
tänker dock inte gå in på detta något mer eller djupare.

Fram till onsdagen före Påskhelgen så märktes det en radikal skillnad i Sundsvall på grund av Corona-krisen.
Polaren "D" och jag for ut i hans bil till Birsta City strax norr om Sundsvall. Vi fick då vårt livs chock för ända
in i H-vete vad folk det var där ute och sprang som yra nackade höns. Och "Systembolaget" det "måste bara"
ha slagit alla tidigare försäljningsrekord. Efter Påsk så har det varit business as usual i Sundsvall. Här finns
det inga som helst spår av Corona då folk bokstavligen är upp i häcken på varandra.

Det säkra före det osäkra

Min handhygien har "alltid" varit god. Inte för att jag lider av några manier eller fobier men jag kelas "inte"
med damerna efter att ha grävt mask i komposten inför en fisketur. Men det finns grisar och äckel som nu
faktiskt bokstavligen gör det och det är varken intelligent eller civiliserat. Jag tar "inte" i handtag hur som
helst för att jag vet hur "ohygieniska" en hel del är. Men så var och gjorde jag långt innan denna så kallade
Corona-kris. När jag handlar så har jag alltid gett utrymme åt andra och trycker inte på i arsl*t på dem.

Men så fungerar det inte i dårhuset Sundsvall eller Sverige för den delen. Förutom ett ynka fåtal med mask
och/eller handskar så finns det tydligen ingen Covid-19 i Sundsvall eller Sverige för den delen. Folk tar i ta
mig f*n precis allting hur som helst, bokstavligen är upp i rökarn på varandra och så går de *censur" geflarna
omkring och snorar bland folk. Dumheten den har f*n i mig inga som helst gränser. Och så är det nu runt om
i hela Sverige då jag känner folk och har kontakter runt om i landet.

Någonting pågår

Då jag varken "blint tror på" maktens korridorer och inte heller är en forskare eller vetenskapsman med ett
eget laboratorium så kan jag aldrig med säkerhet veta vad som pågår och vad "det" egentligen är. Att det
pågår någonting är klart och tydligt men exakt "vad" är en annan fråga. Men jag "garderar" mig vilket som
helst med att "undvika" alla nötter och risker så gott det nu går. Jag personligen bidar min tid och avvaktar
för "Why don't we just wait here and see what's going to happen" för att i detta tillfälle citera "en" klassisk
scen ur en klassisk film.

Det finns bara en enda sak som skrämmer skiten ur mig och det är majoriteten av mänskligheten och dess
oändliga dumhet. Underskatta dem aldrig för då levererar de bara. Jag ser bevis av det dagligen och precis
överallt och pågående Corona-kris är ett lysande exempel och bevis för detta. Då jag nu helt och hållet och
totalt har upphört med det "personliga" i månadsuppdateringarna så blir också det här det allra sista av en
personlig karaktär som jag skriver.

De lever. Ni sover.

Igår var "D" och jag ut till Kvissleby i ett "ärende" och för att observera och iaktta de nackade hönsen som
verkar växa på trän. Jag sade till "D" att vänta så ska du få se att det blir något tok. Före mig i kassan på
ICA i Kvissleby så stod "D". Tar inte många sekunder så ser jag i ögonvrån att en svensk kvinna ställer sig
halv meter bak i arsl*t på mig. Inte tecken på liv bakom de X:ade ögonen inte. När det är min tur så är den
så kallade kortläsaren trasig. Kassörskan måste då "hålla ihop den" för att den ska fungera. Bredvid sig så
har hon en manlig kollega som pratar med "Lotta" som kvinnan bak i arsl*t på mig tydligen heter.

Trots att ICA i Kvissleby, och alla andra gefla affärer för den delen, är fulla med skyltar och golvmarkeringar
om att hålla avstånd på grund av Corona-krisen så nej f*n den skiter fullständigt både personal och kunder i.
De är enbart X:ade i ögonen och det ser ut som om de är totalt döda i själen bakom deras ögon. För mig "är"
det en principsak. Är det en pågående Corona-kris så är det en pågående Corona-kris och då ska banne mig
folk följa det påbud som förelagts men folk klarar "inte" av frihet under eget ansvar nej, nej, nej.

Signing off

Sedan Corona-krisen började så skulle jag kunna skriva en hel gefla bok om denna och alla gefla dumheter
som folk håller på med under den korta tid som faktiskt har gått. Och det är saker och ting som jag, en del
andra, personligen har sett, hört och upplevt i just den ruggigt underskattade fysiska verkligheten. Folk är,
och har egentligen alltid varit, helt tomma i bollen vilket denna kris klart och tydligt bevisar. Som titeln på
denna tråd säger "Corona tider, det kommer bli bra, det måste!" skulle man kunna önska det men tyvärr så
pekar precis allting på det motsatta. Nej jag är "inte" en pessimist men däremot en "realist".

Hoppas på det bästa men förvänta er det allra värsta så blir inte chocken lika stor.

Sweden - The One... And Only.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"