Har under två järnvägsresor under hösten sett den tyska 2-axliga grusvagnen på uppställningsspår. Tydligen används den för grusning i samband med olika bygg- och underhålls projekt. Se bilden nedan.
Alltså helt tillåtet att använda i svenska grusningståg. Åtminstone ett RC-lok och ett NOHAB-lok har fått färgsättning och märkning som förknippas med banunderhåll i epok V och VI. Kanske kan man skapa en fordonskonfiguration som har verklighetsanknytning. Kanske behövs en ommärkning av den tyska vagnen. Det var två platser där jag sett vagnstypen, i Hudiksvall och Norrköping. Vagnarna som stod i Norrköping hade en mörkare blå bård längs ovankanten på vagnskorgen.
Helt tillåten modell på svenska spår
Helt tillåten modell på svenska spår
Senast redigerad av UAF6Y den tis 26 nov 2019, 19:53, redigerad totalt 1 gång.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras
Re: Helt tillåten modell på svenska spår
Intressant
Undrar om någon blivit övertagen eller bara inhyrda...
Undrar om någon blivit övertagen eller bara inhyrda...
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
Re: Helt tillåten modell på svenska spår
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras
Re: Helt tillåten modell på svenska spår
Här är en trågvagn som har en blå rand som påminner om färgsättningen på de vagnar jag såg i Norrköping.
Här är hemsidan jag hittade vagnen på.
Här är hemsidan jag hittade vagnen på.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras