Ja här tummar man inte på "riktiga" 3R-hjul 10,4/24,75 men det är inget som modelltillverkaren förstår sig på och tagit höjd för
Så man får göra små jack för hjulflänsen med en rundfil...
En annan grej som fallerar på vagnens konstruktion är koppel armen som dras sig nedåt av fjädern så att koppelns lyftarm inte går fri igenom slanka K-växlarna
Både armen och koppelhållaren glappar så här måste man försöka hitta på nån smart lösning utan behöva plocka isär vagnarna...
Öppnade en vagn och kunde måtta och testa ut staget så man kan applicera den utan ta isär resterande vagnar. Som sagt man behöver bara göra ett 20mm stag och den kan placeras utan att limas och ta isär modellen
Ja utvecklad av norrmän? eller fick kinesers med tekniska okunskaper sköta framtagningen men då blir det oftast detaljerade vitrin modeller som bäst bör ligga kvar i kartongen
Finns ingen kvalitetskontroll här heller
En annan gräslig detalj som man inte ser på vagnarna är de glansiga metall fjädringen till boggin som jag döljer med en bit av krympslang.
För att vidhålla fjädrarnas funktion så kapar man slangen något kortare.
Lite mer look av luftfjädring
Så nu fungerar vagnarna som det ska och blir lite sugen att montera belysning.
NMJ B7 personvagnar - problem 3R-hjul och hängande koppelarm [KLAR]
NMJ B7 personvagnar - problem 3R-hjul och hängande koppelarm [KLAR]
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls