Nyaste Märklinkatalogen

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.

Denna kategoris återkomst är begränsad och endast för aktiva medlemmar!
sintra
Inlägg: 84
Blev medlem: fre 18 okt 2013, 08:36

Nyaste Märklinkatalogen

Inlägg av sintra »

Tänkte bara kolla om det endast är min handlare som inte fått hem katalogerna från Märklin?
Tyskarna fick den väl utdelad i november, men hur har det blivit här i Sverige?
Nu har jag förvisso inte kolla om den finns att köpa här i landet, för varför skulle jag göra det när jag får den "gratis" som medlem.
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3698
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Nyaste Märklinkatalogen

Inlägg av jonas_sth »

Kändes som Märklin hade det rätt så hackig släpp av katalogen och des bilder för hemsidan...
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
UAF6Y
Inlägg: 691
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 09:13

Re: Nyaste Märklinkatalogen

Inlägg av UAF6Y »

Jag fick min årsbok 2021/2022 i början av december.

https://www.modellhobby.se/sv/marklin-t ... 15718.html

Finns i lager i Luleå men ej i Habo som det verkar.

Man skall inte bland ihop Årsbok som kommer i slutet av året med nyhetskatalogen som kommer i början av aktuellt år. Som insidermedlem måste man boka årsboken och hämta den hos den handlare man bokade den hos, alternativt få den hemskickad från handlaren via posten/citymail. Nyhetskatalogen kommer i brevlådan vad det lider. Den rutinerade tar en sväng för bi sin butik i skiftet januari/februari för att hämta upp nyhetskatalogen.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:
sintra
Inlägg: 84
Blev medlem: fre 18 okt 2013, 08:36

Re: Nyaste Märklinkatalogen

Inlägg av sintra »

Det är ju Årsboken jag menar. Sen går det av gammal vana att kalla den för "katalog".
Jag gjorde även själv en check hos några handlare som tydligen har "årsboken" i lager.
Tycker som sagt att det är skumt att just "min" handlare inte fått dessa årsböcker som jag ska få i egenskap av insider-medlem.
Men, men... jag tror ju att det är som han säger, att han inte fått några. Har dock bett honom fråga Märklin "varför", för andra handlare har ju fått.
Skriv svar