Modeljärnvägsskatt hittad i förråd i USA

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.

Denna kategoris återkomst är begränsad och endast för aktiva medlemmar!
Nyfiken
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 08 jan 2022, 21:03

Modeljärnvägsskatt hittad i förråd i USA

Inlägg av Nyfiken »

Hej,

jag hoppas att detta hamnar rätt som ny medlem här på forumet. Jag är själv inte inne i MJ-världen (annat än genom min fars gamla Märklinlåda som jag har på vinden).

Jag har dock hittat en Youtubekanal där "Locker Nuts" en sån där kanal som köper förråd på auktioner i USA. Han köpte i oktober för 1 dollar vad som har visat sig vara en helt fantastisk skatt av modelljärnvägar. Den tidigare ägaren som gick bort alldeles för ung hade som ambition att bygga ett "Miniatur Wunderland" i USA.

Förrådet har fått mig intresserad men framför allt så sökte jag rätt på detta forum för att jag är säker på att detta måste intressera er. Det är jättehäftigt att se för mig som oinvigd. För er som verkligen kan förstå storheten av denna skatt måste det vara fantastiskt, (även om jag kan förstå en viss avundsjuka). Flertalet objekt är helt unika och det verkar finnas modeller av i stort sätt alla skalor och från alla tillverkare och han lägger som jag förstår det löpande ut det han hittar för försäljning på ebay.

Hittills är det upplagt 11 avsnitt från detta förråd och han har bara gått igenom ca 2/3 av allt i förrådet. Jag bifogar en länk till det första avsnittet i denna pågående upptäcktsresa.
https://www.youtube.com/watch?v=MHZbfH0a3Ms&t=2718s

Ber om ursäkt om det anses opassande att jag som ny lägger in något sådant här som mitt första inlägg men jag vill tipsa er som har ett genuint intresse om denna kanal samt att några av dessa dyrgripar skall få chansen att hamna i Sverige.

Mvh/
Tomas
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3698
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Modeljärnvägsskatt hittad i förråd i USA

Inlägg av jonas_sth »

Ja det garaget skulle man budat in :shock:
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
Skriv svar