Min Modelljärnväg

Denna avdelning är till för den som vill skriva om sina pågående projekt.

Denna kategoris återkomst är begränsad och endast för aktiva medlemmar!
Erik SF

Film Från Banan

Inlägg av Erik SF »

Här kommer en liten film från min bana som jag håller på att bygga.

Enjoy.
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3698
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Min Modelljärnväg

Inlägg av jonas_sth »

Snygg film du har gjort ;)

Tips :!: Om du sätter din youtube id mellan [youtubehs][/youtubehs] så ser man filmen direkt i inlägg.
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
willeb1000

Re: Min Modelljärnväg

Inlägg av willeb1000 »

Hej!
VAD ROLIGT!! JAG ÄR OCKSÅ TOLV ÅR OCH SAMLAR PÅ MÄRKLIN!!
haha jag brukar också fråga mej själv om det är konstigt, men mamma säger att det inte alls är det.
Dessvärre har jag bara ett lok och en sj vagn och 5 godsvagnar. I sommar ska jag tågluffa med familjen och vänner i Europa, så jag måste spara till det .
Men efter sommaren ska jag köpa ett RC LOK!!
Men vet du hur man gör berg och sånt?
Från Wille
Erik SF

Re: Min Modelljärnväg

Inlägg av Erik SF »

Jag använder frigolit som grund och sedan har jag använt gips som "berg". Men det finns ju flera olika sätt att bygga på. :-) Efter att jag hade gjort det köpte jag lite träd och gräs. Jag vill också köpa ett RC lok. Väntar på att det ska dyka upp någon bra annons på Tradera. Kolla gärna http://erikolssonfernlof.wordpress.com/modelltag för att se min samling!
Erik SF

Liten Uppdatering

Inlägg av Erik SF »

Längesedan jag skrev något så tänkte skriva en liten uppdatering om hur det går med min Bana.
Jag har köpt två stycken hus, Ett litet lokstall och ett "Godshus" eller vad man ska kalla det. Lyckades också få tag på ett RC lok! Väldigt glad över det och den pryder min hylla bra.
Bild

Jag kör med M-skenan men funderar nu på att försöka köpa C-räls och göra anläggningen digital, Jag tror att detta skulle göra det till en bättre körupplevelse om man kan köra med flera lok på banan. Dessutom är det nog bättre om jag vill bygga ut banan i framtiden. Om någon vet på ett ungefär vad C-räls kostar så får ni gärna lämna ett svar. De rälsbitar jag behöver är:
6 stopbockar.
1 växel ått höger.
1 växel åt höger i kurva.
6 vanliga svängda bitar.
23 raka bitar.

Och då behöver jag också ett Digitalt lok. Skulle vilja köpa ett RC-lok men det landar nog på 2-3000 kr om jag har rätt. Om jag nu gör anläggningen digital så behöver jag nog en guide på hur man installerar det. :?

//Erik SF
Erik SF
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 07 jul 2021, 18:27

Re: Min Modelljärnväg

Inlägg av Erik SF »

Hej allihopa!

För ganska exakt tio(!) år sedan skrev jag inlägget här ovanför och tänkte att det hade kunnat vara kul med en uppdatering.

För ungefär ett år sedan insåg jag att jag faktiskt kunde uppfylla min barndomsdröm och köpa ett RC-lok. Begav mig ut på webben där jag trodde att det kryllade med vackra, svarta lok, men icke. Till min förvåning fanns det inte alls mycket att välja på. Det fanns dock ett RC3 från Roco, så det fick bli den! Efter det har det.. spårat ur.. och det står nu hela 4 RC i ett vitrinskåp här, med två till på ingång.

Vi får väl se om det blir någon mer uppdatering här.. kanske utan så långt mellanrum ;)

/Erik
Skriv svar