TGOJ T66 713 ESU 31071

Kommentarer och bilder från unboxing av div. nya mj-produkter.

H0: ÅNGLOK | DIESELLOK | ELLOK | MOTORVAGN | PERSONVAGN | GODSVAGN | FORDON | TILLBEHÖR
H0e: ÅNGLOK
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 4174
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

TGOJ T66 713 ESU 31071

Inlägg av jonas_sth »

Diesellok T66 713 TGOJ

Artikelnummer:31071
Längd över buffert:247mm
Vikt:604g
Drivning:Svänghjul med drivning på fyra axlar av sex.
Dekoder:ESU LokSound 4.0 M4 mfx 21MCT o powerpack
 F0 F1 F2 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9 F10 F11 F12 F13 F14 F15 F16 F17 F18 F19 F20 F21 F22 F23 F24
Koppel:Koppelkuliss med NEM-ficka, Standard bygelkoppel
Tidsperiod:V 2000- ca.2010
Tillbehör:Medföljer div. delar att montera bl.a. ingår vitrinplogar
KATEGORIH0DIESELLOK

esu_31071_1.jpg
Väldigt robust förpackning och välbetänkt så att kåpan inte får ta innanmätets tyngd (något för Roco) så det medföljande sexkantnyckel för att lossa loket.
esu_31071_2.jpg
Smart drag att kasta med lite extra av yttre detaljer som tillbehör sådant gillar man :tummeupp:
esu_31071_3.jpg
esu_31071_4.jpg
Precis så där lagom att inte börja pilla allt för mycket på grejerna.
esu_31071_5.jpg
Det finns en brist som märklinist är gångegenskaperna över växlarna då loket inte har rätt fläns mått. Speciellt synligt blir det vid korsväxlarna då den rasslar över svajande. Så kanske iden med att bara köra samma hjuldimension inte blev så lyckat mellan DC och AC :roll:

Provkörning ikväll med rökdimma i rummet :lol:

Tillägg 24-10-22 om en felmontering av boggisidorna på min modell kan studeras på inlägget här.

SLUTOMDÖME 29 AV 30 MÖJLIGA.

Detaljer:
Målning:
Funktioner:
Dragkraft:
Tekniken:
Kvalitén:
SLUTSUMMERING:Hade det inte vart för hybrid hjulen skulle modellen fått full pott.

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp: (Ongoing projekt och dom klara)
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls